مکان های دیدنی و تفریحی نیکوزیا قبرس

نیکوزیا پایتخت قبرس است که در شمال شرقی جزیره واقع شده است. این شهر با تاریخی بسیار کهن، به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. نام نیکوزیا به معنای “شهر پیروزی” است و این نام از دوران یونان باستان به این شهر داده شده است.

آنچه در ادامه میخوانیم

نیکوزیا در طول تاریخ خود، به عنوان یکی از مراکز فرهنگی، تجاری و سیاسی قبرس همواره مورد توجه بوده است. در دوران روم باستان، نیکوزیا به عنوان پایتخت قبرس، و در دوران صلیبی، این شهر به دلیل واقع شدن در مسیر تجاری مهم، به عنوان یکی از مراکز تجارت و فرهنگ قبرس شناخته می‌شد.

نیکوزیا دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که باعث شده این شهر به یکی از مقصدهای توریستی مهم قبرس تبدیل شود. جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهر، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. در ادامه به معرفی تعدادی از مهمترین جاذبه های دیدنی نیکوزیا خواهیم پرداخت.

مکان های دیدنی نیکوزیا

کلیساهای ترودوس

یکی از جاذبه‌های مهم این شهر، کلیساهای ترودوس می‌باشد. کلیساهای ترودوس مجموعه ای از ۱۰ کلیسا و صومعه هستند که با نقاشی‌های زیبای دیواری مربوط به دوران بیزانس و پس از آن تزیین شده‌اند. مهمترین این کلیساها، کلیسای آیا صوفیا، کلیسای پاناگیا تو کیریاکی، کلیسای پاناگیا تو فانروسا و … می باشند.

موزه‌ لونتیس

موزه لونتیس یکی از معروف‌ترین موزه‌های قبرس است که در شهر نیکوزیا واقع شده است. این موزه در خانه‌ای سنتی با دو طبقه قرار دارد و به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر شناخته می‌شود.

موزه لونتیس در سال ۱۹۸۵ میلادی تاسیس شد و در سال ۲۰۰۴ به صورت کامل بازسازی شد.

در بخش‌های مختلف موزه لونتیس، شما می‌توانید با تاریخ و فرهنگ قبرس آشنا شوید. در بخش مربوط به تاریخ باستانی، مجسمه‌هایی از دوران هلنستیک و رومی، سکه‌های باستانی، جواهرات و آثار هنری از دوران باستان را مشاهده خواهید کرد. در بخش مربوط به تاریخ مسیحیت، نمایشگاه‌هایی از جمله نمایشگاه‌های مربوط به شخصیت‌های مسیحی، کتاب‌های مقدس و آثار هنری مسیحی وجود دارد. همچنین، در بخش مربوط به تاریخ اسلام، شما می‌توانید با تاریخ اسلام در قبرس آشنا شوید.

بخش‌های دیگری از موزه لونتیس شامل بخش هنر، بخش فلسفه و علوم طبیعی و بخش هنرهای دستی هستند. در بخش هنر، نمایشگاه‌هایی از جمله نمایشگاه‌های هنر معاصر، هنر رومی و هنر یونانی وجود دارد. در بخش هنرهای دستی، نمایشگاه‌هایی از جمله نمایشگاه‌های مربوط به صنایع دستی محلی وجود دارد.

شهر قدیم نیکوزیا (Nicosia Old City)

شهر قدیم نیکوزیا در قبرس، یکی از جاذبه‌های توریستی مهم این کشور است. این شهر، با بیش از 1000 سال تاریخ، دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است و به عنوان یکی از شهرهای متمدن و قدیمی در منطقه شناخته می‌شود.

قدیمی‌ترین بخش شهر، قلعه نیکوزیا است که در قسمت شمالی شهر واقع شده است. این قلعه، در سال 1191 میلادی توسط ریچارد سوم، پادشاه انگلستان، ساخته شده است. در داخل قلعه، موزهٔ نیکوزیا وجود دارد که به باستان‌شناسی، تاریخ و فرهنگ قبرس اختصاص دارد.

با عبور از دروازهٔ قلعه، به محوطهٔ شهر قدیم نیکوزیا وارد می‌شوید. در این محوطه، خانه‌های سنتی، کلیساها، مساجد و بازارچه‌های قدیمی وجود دارند. یکی از جاذبه‌های مهم در این محوطه، کلیسای آیا صوفیا است که در سال 1259 میلادی ساخته شده است. این کلیسا، به عنوان یکی از معابد برجستهٔ قبرس شناخته می‌شود و دارای آثار هنری و معماری بسیار زیباست.

در این محوطه، بازارچهٔ قدیمی نیکوزیا نیز وجود دارد که به عنوان یکی از مراکز خرید و تجارت در قبرس شناخته می‌شود. در این بازارچه، محصولات دستباف، فرش، شمع، عطر و اسباب بازی‌های سنتی قبرس به فروش می‌رسند.

در قسمت جنوبی شهر قدیم نیکوزیا، کلیسای سنت پائول وجود دارد که در سال 1512 میلادی ساخته شده است. این کلیسا، به عنوان یکی از معابد برجستهٔ قبرس شناخته می‌شود و دارای نقاشی‌های دیواری زیبا و تزئینات بسیاری است.

همچنین، در قسمت شرقی شهر قدیم نیکوزیا، کلیسای سنت جان وجود دارد که در سال 1662 میلادی ساخته شده است. این کلیسا، به عنوان یکی از معابد برجستهٔ قبرس شناخته می‌شود و دارای نقاشی‌های دیواری و تزئینات زیبا است.

موزه بیزانس

موزه بیزانس در شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس، یکی از معروف‌ترین موزه‌های این کشور است. این موزه در سال ۱۹۵۸ تاسیس شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر شناخته می‌شود.

در بخش هنر موزه بیزانس، نمایشگاه‌هایی از جمله نمایشگاه‌های هنر بیزانس، هنر رومی و هنر یونانی وجود دارد. در این بخش، شما می‌توانید با نقاشی‌های بیزانسی، موزائیک‌ها و آثار هنری دوران باستان آشنا شوید.

در بخش فلسفه و علوم طبیعی موزه بیزانس، شما می‌توانید از نمایشگاه‌های مربوط به فلسفه یونانی، علوم طبیعی و دانشمندان مشهور لذت ببرید.

بخش هنرهای دستی موزه بیزانس شامل نمایشگاه‌هایی از جمله نمایشگاه‌های صنایع دستی محلی است. در این بخش، شما می‌توانید با صنایع دستی محلی قبرس آشنا شوید و آثار هنری زیبایی را که توسط صنعتگران محلی ساخته شده‌اند، مشاهده کنید.

مسجد سلیمیه نیکوزیا (Selimiye Mosque)

مسجد سلیمیه یکی از مساجد مهم و تاریخی شهر نیکوزیا در قبرس است. این مسجد در قلب شهر واقع شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر شناخته می‌شود. این مسجد در دوران حکومت عثمانی ساخته شده است و نام آن به نام فاتح این شهر یعنی سلیمان قانونی گذاشته شده است.

مسجد سلیمیه دارای بناهای باستانی بسیار زیبایی است که توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در داخل این مسجد، آثار هنری و تزئینات بسیار زیبایی وجود دارد که نشان دهنده طراحی و ساختار بسیار فاخر این مسجد است. در بخش مرکزی این مسجد، سقف بلند و قوس‌های بزرگ وجود دارد که باعث افزایش فضای مسجد می‌شود.

دیوارهای ونیزی نیکوزیا (Venetian walls of Nicosia)

دیوارهای ونیزی نیکوزیا، یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم شهر نیکوزیا هستند. این دیوارها در قرون وسطی ساخته شده‌اند و به عنوان یکی از معدود دیوارهای باقیمانده در منطقه مدیترانه شناخته می‌شوند.

دیوارهای ونیزی نیکوزیا، توسط حکومت ونیزیایی، برای محافظت از شهر در برابر حملات عثمانی ساخته شد. این دیوارها برای حفاظت از شهر، به طول ۴٫۵ کیلومتر و ارتفاع ۹ متر ساخته شده‌اند و دارای ۱۱ برج و ۳ دروازه هستند.

در طول سال‌های ساخت دیوارهای ونیزی نیکوزیا، برج‌های آن با نام‌های مختلفی شناخته می‌شدند. برج‌هایی مانند برج دنیز، برج مارکوس، برج اسپورا، برج آماندا و برج گریندا برخی از برج‌های شناخته شده این دیوارها هستند.

دروازه‌های دیوارهای ونیزی نیکوزیا نیز بسیار مشهور هستند. دروازه‌های شمالی، جنوبی و شرقی به ترتیب با نام‌های پورتا دل سول، پورتا دل لوچا و پورتا دل فانتاسیا شناخته می‌شوند. این دروازه‌ها به عنوان نقطه ورود و خروج اصلی به شهر استفاده می‌شدند.

قلعه‌ بوفاونتو (Buffavento Castle)

قلعه بوفاونتو یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در نیکوزیا است. این قلعه در شمال شرقی نیکوزیا واقع شده و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های نیکوزیا شناخته می‌شود. این قلعه در دوره بیزانسی وجود داشته و در سال‌های پس از آن توسط صلیبیان بهبود یافته است.

قلعه بوفاونتو دارای دو برج با ارتفاع ۱۵ متر است که به عنوان نشانگر برای کنترل ترافیک دریایی استفاده می‌شود. این قلعه در طول تاریخ به عنوان محل اقامتی برای فرمانروایان و امپراتوران بوده است. در دوران حکومت عثمانی، از این قلعه به عنوان پایگاه نظامی و در دوران حکومت بریتانیا، به عنوان زندان برای سیاسی‌ها و جنایتکاران استفاده شده است.

در طول تاریخ، قلعه بوفاونتو به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، هدف حملات متعددی از جمله حملات ترک‌ها و ونیزیان قرار گرفته است.

تفریح در نیکوزیا

نیکوزیا، شهری جذاب و زیبا در قبرس است. این شهر با دارا بودن سواحل زیبا، دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی، فضای شهری دلنشین و فعالیت‌های تفریحی متنوع، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران در قبرس است.

اگر به دنبال تفریح و سرگرمی در نیکوزیا هستید، سواحل آن یکی از بهترین گزینه‌هاست. سواحل نیکوزیا با آبی زیبا و فضایی شاداب و دلنشین، محل بسیار خوبی برای گذراندن اوقات فراغت هستند. سواحل نیکوزیا به دلیل آب‌های آرام و صاف، برای شناوران، شنا و غواصی بسیار مناسب هستند. همچنین، در سواحل نیکوزیا، فعالیت‌هایی مانند جت اسکی، ویسل برد، کایاکینگ، پاراگلایدینگ و … نیز امکان‌پذیر است.

اگر به دنبال فعالیت‌های تفریحی بیشتر هستید، می‌توانید به یکی از مراکز تفریحی-ورزشی در نیکوزیا مراجعه کنید. این مراکز شامل باشگاه‌های ورزشی، زمین‌های گلف، سالن‌های بولینگ، پارک‌های تفریحی و … هستند.

با توجه به فضای شهری دلنشین نیکوزیا، گردش پیاده در خیابان‌های آن نیز می‌تواند یک فعالیت تفریحی جذاب باشد. خیابان‌های کوچک و پرتراکم نیکوزیا، پر از فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران‌ها و کافه‌های شاداب هستند که برای گذراندن اوقات فراغت بسیار مناسب می باشند.

بازدید از این شهر، فرصت خوبی برای سفری پرماجرا و لذت‌بخش به همراه خانواده و دوستان است.

 

ارسین تاتار رئیس‌جمهور فعلی قبرس شمالی را بشناسید

رئیس جمهور در قبرس شمالی، که به طور رسمی با نام جمهوری ترکیه قبرس شمالی شناخته می‌شود، به عنوان رهبر اجرایی و سیاسی برجسته این کشور شناخته می شود و دارای بالاترین جایگاه دولتی می باشد. قبرس شمالی یک کشور خودمختار است که در شمال جزیره قبرس واقع شده است

ادامه مطلب »

کوه المپوس در قبرس

کوه المپوس (به یونانی: Όλυμπος) یا چیونیسترا، یکی از بلندترین کوه‌های قبرس است که در جنوب غربی جزیره واقع شده است. ارتفاع این کوه حدود ۱۹۵۲ متر (۶۴۰۴ فوت)، است و از قله آن می‌توان منظره‌ای فوق‌العاده از سواحل قبرس و دریای مدیترانه را مشاهده نمود. فهرست مطالب کوهستان ترودوس

ادامه مطلب »

کریسمس خونین قبرس

تاریخ تقسیم شدن جزیره قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی به دوران پس از جنگ قبرس در سال ۱۹۷۴ باز می‌گردد. در این جنگ، تنش‌های بین اقلیت یونانی و ترک قبرس به شدت افزایش یافت و منجر به تقسیم قبرس شد. ترک‌ها قسمت شمالی جزیره را اشغال کرده و

ادامه مطلب »

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید

خرید ملک در قبرس شمالی یک فرآیند نسبتاً ساده است، اما در هر صورت شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در یک کشور ناآشنا سرمایه گذاری می‌کنید و مسلماً با قوانین آن‌ها آشنا نیستید. ولی جای هیچگونه نگرانی نیست در این بخش میخواهیم شرایط خرید ملک در قبرس شمالی را با شما در میان بگذاریم.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارسین تاتار رئیس‌جمهور فعلی قبرس شمالی را بشناسید

رئیس جمهور در قبرس شمالی، که به طور رسمی با نام جمهوری ترکیه قبرس شمالی شناخته می‌شود، به عنوان رهبر اجرایی و سیاسی برجسته این کشور شناخته می شود و دارای بالاترین جایگاه دولتی می باشد. قبرس شمالی یک کشور خودمختار است که در شمال جزیره قبرس واقع شده است

ادامه مطلب »

کوه المپوس در قبرس

کوه المپوس (به یونانی: Όλυμπος) یا چیونیسترا، یکی از بلندترین کوه‌های قبرس است که در جنوب غربی جزیره واقع شده است. ارتفاع این کوه حدود ۱۹۵۲ متر (۶۴۰۴ فوت)، است و از قله آن می‌توان منظره‌ای فوق‌العاده از سواحل قبرس و دریای مدیترانه را مشاهده نمود. فهرست مطالب کوهستان ترودوس

ادامه مطلب »

کریسمس خونین قبرس

تاریخ تقسیم شدن جزیره قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی به دوران پس از جنگ قبرس در سال ۱۹۷۴ باز می‌گردد. در این جنگ، تنش‌های بین اقلیت یونانی و ترک قبرس به شدت افزایش یافت و منجر به تقسیم قبرس شد. ترک‌ها قسمت شمالی جزیره را اشغال کرده و

ادامه مطلب »

معرفی کامل شهر فاماگوستا در کشور قبرس

فاماگوستا یکی از شهرهای مهم و پرجمعیت در قبرس شمالی است. این شهر بزرگ در شمال شرقی این کشور واقع شده و در فاصله 55 کیلومتری نیکوزیا شمالی، پایتخت قبرس شمالی، قرار دارد. فاماگوستا یکی از مقصدهای توریستی محبوب در این منطقه است و با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خود،

ادامه مطلب »

خرید آپارتمان در قبرس شمالی

خرید یک آپارتمان در قبرس شمالی می‌تواند یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاری و یا زندگی در یک منطقه زیبا و تاریخی باشد. قبرس شمالی، با طبیعت خیره کننده‌ و تاریخ فرهنگی غنی، یک مقصد محبوب برای گردشگران و سرمایه گذاران است. این منطقه دارای شهرهای جذابی نظیر نیکوزیا، کیرنیا،

ادامه مطلب »

خیابان لدورا نیکوزیا قبرس

خیابان لدرا (لدورا) یکی از خیابان‌های مهم و پرتردد در قبرس است که در شهر نیکوزیا قرار دارد. این خیابان شاهراه بزرگی است که نیکوزیا شمالی و نیکوزیا جنوبی را به هم پیوند می دهد. خیابان لدرا همچنین یکی از مراکز تجاری و تفریحی اصلی شهر است و با فروشگاه‌های

ادامه مطلب »